(Välj varumärke)
Trygg E-handel

Returhantering

Här kan du läsa allt du behöver veta om hur returer sköts hos oss på Webshop Beauty, har du ytterligare frågor är du välkommen att kontakta oss.

Det saknas en vara i min leverans!

Vi jobbar hår för att få dina varor levererade så snabbt och tryggt som möjligt, men problem kan ändå, tyvärr, ibland uppstå. Om en vara skulle saknas i din leverans, kontakta oss så fort du upptäckt att en vara saknas så reder vi ut problemet. En skriftlig reklamation via mail måste vara oss tillhanda senast tre dagar efter mottagande av leveransen. Observera att du måste spara originalemballaget för eventuell utredning.

Jag har fått hem fel produkt!

Har du fått fel produkt i den leverans? Kontakta oss direkt när du upptäckt felet eller inom 14 dagar efter att du fått hem din leverans. Gör det därför till en vana att direkt när din order anländer att gå igenom så att allt har kommit med och att det är rätt produkter som du beställt.
Men om informationen och den felaktiga produkten inkommer senare än 14 dagar efter leverans så förbehåller sig WebshopBeauty.se rätten att neka retur, omleverans eller hävning av köp. WebshopBeauty.se står självklart för alla fraktkostnader om vi skickat fel vara till dig.

Produkten jag fått hem är trasig!

Kontakta vår kundtjänst via mail, telefon alt. sociala medier och beskriv problemet så detaljerat du kan. Du får då ett ärendenummer vid godkännande av returen som du sedan skriver på paketet när du skickar det tillbaka till oss. Reklamation av trasig produkt ska ske inom skälig tid efter det att felet har upptäckts, dock senast inom 14 dagar från köptillfället.

Efter godkänt returärende så skickar du produkten till:
Webshop Beauty
Sockenstugan
Siljansnäs

Vi undersöker skadan och skickar tillbaka en ny vara omedelbart om den finns i lager, om varan inte finns i lager eller har utgått så kontaktar vi dig innan vidare hantering. Vi hanterar reklamationsärenden normalt sett inom 1 till 5 arbetsdagar beroende på arbetsbelastning.

Jag ångrar mig!

Om du ångrar ditt köp så kontaktar du oss via telefon eller mail inom 14 dagar från mottagande av produkten. Produkten måste vara obruten och oanvänd. Du får ett ärendenummer av oss som du skriver på paketet och skickar tillbaka. När vi godkänt att produkten är i väsentligt oförändrat skick så återbetalar vi summan för köpet inom 30 dagar. Du som kund står endast för returfrakten till oss.

Det är viktigt att du skyddar returen noga då produkten måste vara i nyskick när den inkommer till oss. Returer som inte har ärendenummer kan komma att bli försenade i hanteringen. Ångerrätten gäller dock ej för makeup och hudvårdsprodukter med stöd av lagen 2005:59,4:1.2.3.
(Om du ska ge bort produkten, begär att produkterna plomberas).
WebshopBeauty ansvarar inte för leveransen till oss från kunden.

Kan jag byta en vara jag använt?

Ångerrätten gäller inte om varan är använd, skadad, förpackningen är bruten eller på annat sätt modifierad. Öppnade och/eller använda smink, hudvårds- eller hygienprodukter återtas inte på grund utav sanitära skäl.

Transportskador

I fall av trasig eller öppnad kartong vid leverans, kontakta ditt utlämningsställe direkt när du hämtar ut paketet. De har färdiga blanketter för skadeanmälan. Kontakta gärna oss om du behöver hjälp så ska vi göra vårt bästa för att lösa problemet.

Hur avbeställer jag min order?

Om du skulle ångra dig direkt efter beställning ska du kontakta oss omedelbart. Om vi redan hunnit skicka din beställning eller ifall din beställning är paketerad så kan du inte avbeställa utan får returnera paketet till oss. Du som kund står då för returfrakten. Om du inte hämtar ut din beställning så debiteras du för att täcka våra kostnader.

Stäng